اسفنج کیک رولتی مخصوص شیت کیک (sheet cake)

شیت کیک یکی از ترند ترین و محبوب ترین کیک های در حال حاضر در قنادی ها و کارگاه های خانگی کیک سازی هست ، که درست کردن آن بسیار ساده بوده و با استفاده از نان رولت تهیه می شود .

همچنین سر هم کردن این کیک بسیار سریع است زیرا فقط کافیست لایه رولت را بعد از تقسیم فیلینگ گذاری کرده و بعد روی کیک را با استفاده از چاپ خوراکی ، ماسوره کاری ، تاپر ۲ بعدی با خمیر فوندانت و … تزیین کرد .

 

زمان آماده سازی

10 دقیقه دقیقه

زمان پخت

25 دقیقه دقیقه

زمان کل

35 دقیقه دقیقه

مواد اولیه

1.تخم مرغ : 6 عدد

2.شکر : 66 گرم

3.آرد: 102 گرم

4.شیر : 84 گرم

5. روغن مایع : 60 گرم

6.عصاره وانیل : 1 قاشق چای خوری

 

دستورالعمل

طرز تهیه اسفنج شیت کیک :

1.ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها رو از هم جدا می کنیم ، توجه کنید که حتی یک لکه زرده تخم مرغ داخل سفیده هاتون نباید بشه .

2.در یک ظرف شیر و روغن مایع را با هم مخلوط کرده .

3.آرد را روی مواد بالا الک می کنم و با همزن دستی(ویسک) هم میزنیم.

4.حالا زرده تخم مرغ ها را به خمیر اضافه کرده و به خوبی با همزن دستی (ویسک) هم میزنیم تا یکدست شود .

5.سپس سفیده های تخم مرغ را با استفاده از همزن با دور متوسط هم میزنیم تا به حالت فومی در بیاد ، حالا کم کم شکر را به صورت بارشی روی سفیده ها ریخته و هم میزنیم و سپس درجه همزن را روی دور تند قرار داده و سفیده ها را تا جایی هم میزنیم تا مرنگمون به حالت قله سخت برسد یعنی نوک مواد روی مفتون باید به حالت تیز باشد .

6.حالا 2 قاشق غذا خوری سر پر مرنگ را به موادی که از قبل اضافه کردیم اضافه می کنیم و با لیسک به آرامی هم میزنیم.

7.بعد از مخلوط شدن مایع بدست آمده را به مابقی مرنگ اضافه می کنیم و به صورت دورانی و به آرامی کل مواد را با هم مخلوط می کنیم تا مایع یکدستی بدست بیاید .

8.کف سینی 30*40 به ارتفاع 4 سانتی متر را کاغذ روغنی یا ورق نسوز پهن می کنیم و سپس مواد را به درون سینی منتقل می کنیم ، کمی با لیسک پخشش می کنیم و بعد با استفاده از یک کاردک ولاستیکی با فشار ملایم دست سعی می کنیم روی مواد مایع کیک را کاملا صاف کنیم ، توجه کنید که ضخامت مواد در کل سطح سینی باید به یک اندازه باشد .

9.سینی را به مدت 20 دقیقه درون فر از قبل گرم شده به دمای 180 درجه سانتی گراد با المنت روشن زیر قرار می دهیم و بعد از اتمام این زمان پخت 5 دقیقه هم المنت رو را روشن می کنیم تا سطح روی استفج طلایی شود.

10.سینی را از داخل فر بیرون آورده و اجازه میدیهیم خنک شود و سپس روی یک سطح بر عکس می کنیم و کاغذ روغنی را ازش جدا می کنیم و کناره های اسفنج را که کمی کج شده با چاقو میبریم و صاف میکنیم . .

11.حالا اسفنج را به 4 قسمت حدود 14*19 با استفاده از چاقو تقسیم می کنیم .

12.بین هر لایه را خامه قنادی و فیلینگ مورد نظرمان را میزنیم .

13.روی سطح لایه آخر را نیز یک لایه نازک خامه میزنیم و با استفاده از پالت صاف می کنیم .

14. کناره های کیک بدست آمده را با استفاده از چاقو اره ای ریز میبریم تاکاملا صاف و مسطح می کنیم که کاملا تیز و شارپ شود .

15.در پایان هم عکس خوراکی را به اندازه مستطیل کیک می بریم و روی کیک میچسبانیم .

16.همچنین میتوانید به جای چاپ خوراکی از تزیینات دیگر دنیای کیک سازی برای شیت کیک ها استفاده کنید .

17.اگر می خواهید اسفنج کیک شکلاتی داشته باشید به اندازه ۲ قاشق سر خالی از آرد کم کرده و به جای آن پودر کاکایو اضافه کنید .

18.اگر می خواهید عکس خوراکی صاف تری داشته باشید خمیر فوندانت را به ضخامت ۳ میلیمتر باز کنید و چاپ را با استفاده از چسب فوندانت روی آن بچسبانید و با چاقو در گیری کنید و ریو کیک سوار کنید .

شیت کیک
نوع : رولت
مناسب برای : 8 نفر