طرز تهیه کروسان ترد و بسیار راحت

مواد لازم نان کروسان

مواد اولیه نان کروسان

مراحل درست کردن نان کروسان

مراحل ساخت نان کروسان

آموزش کروسان

✅توضیحات و نکات کلیدی✅

👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻

1.کره مورد استفاده در این رسپی باید به دمای محیط رسیده باشد و یک ساعت قبل از شروع کره را از درون یخچال بیرون بیاورید .

❣️ 2.دمای اتاق برای درست کردن این نان خنک باشد حدود 20 تا 25 درجه سانتی گراد .

❣️ 3.می توانید برای داشتن نان بهتر اگر زمان دارید استراحت مرحله اول را به جای 30 دقیقه در دمای اتاق به مدت 2 الی 12 ساعت درون یخچال انجام دهید .

❣️ 4.خمیر را برای استراحت مرحله اول و دوم درون سلفون بپیچید .

❣️ 5.می توانید خمیر را به ابعاد مورد نیاز خود تقسیم کنید و نان های بزرگ تر و کوچک تر داشته باشید اما توجه کنید که ضخامت خمیر باید بین 4 میلیمتر تا 6 میلیمتر باشد .

❣️ 6.توجه کنید در هنگام مالیدن کره روی خمیر به هیچ عنوان کره ذوب نشود .

❣️ 7.برنامه پخت فر را روی المنت پایین تنظیم کنید و دقایق پایانی پخت المنت رو را هم روشن کنید .

❣️ 8.می توانید مقدار تخم مرغ را از این دستور حذف کنید .

❣️ 9.اگر همزن شما سری خمیرگیر دارد می توانید خمیر کروسان را با آن درست کنید .

❣️ 0:00 – مقدمه

0:23 – طرز تهیه نان کروسان

2:49 – پخت نان کروسان

3:14 – مواد لازم نان کروسان

. محبوبیت جهانی کروسان نانوایی فرانسوی به نام سیلون کلودیوس گوی در سال ۱۹۱۵ دستور تهیه کروسان فرانسوی را منتشر کرد و در آن تکنیک تهیه نان را توضیح داده بود.

این نانوا در تهیه نان کروسان از مخمر و خمیرمایه استفاده می کرد که باعث پف دارتر شدن این نوع شیرینی می شده است.

اضافه شدن مخمر به ترکیبات نان کروسان باعث به وجود آمدن نان شیرینی های امروزی و مدرن شد و به چیزی که امروزه می شناسیم تبدیل شد.

نیمه اول قرن بیستم نان کروسان دیگر به یکی از شیرینی های فرانسوی تبدیل شده بود و در تمام نانوایی و قنادی ها به فروش می رسید.

اما محبوبیت فزاینده این نوع نان بعد از جنگ جهانی دوم صورت گرفت. بعد از جنگ مصرف گرایی و غذاهای مختلف رشد زیادی پیدا کرد و باعث محبوبیت بیش از پیش این نان شد و علاوه بر فرانسه در سایر کشورهای اروپایی و جهان هم محبوب و پرطرفدار شد.

در اواخر قرن بیستم به لطف رشد تکنولوژی و اختراع ماشین آلات صنعتی امکان تولید انبوه این نوع نان فراهم شد و فروشگاه ها و مغازه های متعددی این نوع نان را در معرض فروش قرار می دادند.

در حال حاضر، نان کروسان در کشورهای فرانسه، اتریش، آرژانتین، ایتالیا، آمریکا، استرالیا و کشورهای آسیایی مثل ایران هم وجود دارد و در هر کشور و منطقه ای به سبک و سیاق خاصی تولید می شود.

تاریخچه نان کروسان تاریخچه ای پر فراز و نشیب است و کشورها و شهرهای مختلفی بر سر ادعای مالکیت آن مباحثاتی داشته اند. اما در نهایت دنیا کروسان را به عنوان نانی فرانسوی و پاریسی می شناسد و به رسمیت می شناسد.

😉😉 انواع نان کروسان تاریخچه اختراع و راه پیدا کردن آن به فرانسه هرچه باشد، امروزه در تمام نانوانی ها و شیرینی فروشی های فرانسه و پاریس می توانید این نوع نان شیرینی را پیدا کنید.

اگرچه در ایران بیشتر کروسان با مغز شکلاتی رایج شده اما باید بدانید که نان کروسان انواع بسیار متفاوتی دارد. در حقیقت، معروف ترین نان کروسان در فرانسه کروسان کره ای (croissant au beurre) است. حتی جالب است بدانید که نان کروسان به صورت ساندویچی هم وجود دارد و مثل ساندویچ وسط نان را با ژامبون و پنیر و … پر می کنند.

کروسان شکلاتی (pain au chocolat) نیز یکی دیگر از انواع این نان است که در بسیاری کشورها رواج بیشتری دارد.

کروسان بادامی هم داخلش با کرم فرانجیپانه (frangipane) پر می شود که کرمی خوشمزه است که با کرم بادام تهیه می شود. البته در هر نانوایی و کافه ای می توانید نان کروسان های خلاقانه و ابتکاری هم ببینید که به اسم کروسان به فروش می رسند.

کروسان هلالی یا صاف؟ همان طور که دیدیم نان کروسان اصیل و سنتی می بایست به شکل هلالی باشد و در حقیقت نام کروسان هم به هلالی بودن آن اشاره دارد. با این حال، امروزه ممکن است با کروسان های صاف هم روبرو بشوید که شاید برای راحت تر بودن پخت به این شکل درآمده اند.

البته این فرم از نان در فرانسه زیاد رایج نیست و فرانسوی ها بسیار به فرم اصلی و هلالی این نان پایبند هستند. اما در کشورهای دیگر می توانید اشکال مختلف این نان را هم ببینید.

2 دیدگاه دربارهٔ «طرز تهیه کروسان ترد و بسیار راحت»

    1. سلام عزیز دلم
      باید از گاناش استفاده کنید
      ترکیب خامه و شکلات گاناش میشه .
      حالا می تونین گاناش رو خودتون درست کنین و یا از کرم های فندوقی مثل نوتلا و فرمند و سربون استفاده کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام قناد جان

پیج من رو در اینستاگرام دنبال می کنی؟

اونجا کلی رویدادهای آموزشی رایگان منتظرته